טיולים לסרי לנקה

צלילה במלדיבים, אין עוד מקום כזה בעולם

צלילה במלדיבים, אין עוד מקום כזה בעולםלקחתי נשימה עמוקה ועצמתי את עיניי… אחרי כמה דקות שמעתי צלילה במלדיבים צעקה של תקווה באה מעמיתה של סבל… !… בידוד !… בידוד כולנו נראים עם תקווה דרך הבד ולראות איזה איור גלויה… קומץ של חול לבן שיצר! עץ דקל אחד

למרבה המזל הגענו היטב בכתם של חול לבן ומיהרתי החוצה בתקווה שאין אף אחד בדרכנו שיאט אותנו בדרך לשירותים… ! תקוות חלשות טיול למלדיבים חיכינו לבודדים עם משקפיים. עם משקאות אקזוטיים וקצת מוזיקה , מנומס עצרנו ולקחנו כוסית! אני חייב לומר שהייתי בסדר הכוסות הכילו סודה וחמוץ עם המון לימון, שהצילו את כולנו, לאט, לאט חזרנו לצבעי הבסיס ולמדנו ללכת ישר שוב.

באי כלום לא הייתה קומה מחוץ לביתנים, צלילה במלדיבים הקבלה הייתה גג של צמחים וחול על הרצפה, חדר האוכל אותו דבר… הם בדקו אותנו מיד והיינו מאוד מרוצים מהבונגלוס, כל המיטות היו מלאות בעלי כותרת של פרחים ומגבות בעלי חיים. ההפתעה הגדולה הייתה המרחצאות שהיו מוקפים בקירות גבוהים אך ללא הגג, כמעט יצאת מהחדר ואתה הענקת במכלאה קטנה שבה הכדור הדרוש ביותר היה, מעניין מאוד!

וכך התחלנו, 2 קפיצות עם החלק התחתון צלילה במלדיבים של החשבון + 2 ספינים מלאה סביב הציר שלה לא סבל ממחלת ים, אבל אחרי שעה כולנו היינו צהובים כמו לימונים. הגלים הפכו להיות כל כך גדולים שיכולנו לשמוע את המנוע מאחור כפי שהוא נכנס לחלל כאשר פוצצו אותו. יש לי את האוכל של הערב בגרון וחשבתי איך לבעוט אותו החוצה כי זה לא יכול לפתוח את הברזנט, וליד הגבר שלי ואותו באותו מצב…

אנחנו מתעוררים באמצע האוקיינוס, לא חלקת אדמה בטווח הראייה, מזל האוקיינוס היה רגוע. אנחנו לא נותנים שום אפוד מגן, אם זה מה שאתה חושב ולפתע המדריך אומר… ! קפוץ לכאן בלדבאק כולם במים כמעט אחד על השני על הפחד צלילה במלדיבים של קוצים חדים. אנחנו להגדיר שכלול חדש על המטרים ולדחוף את האף במים. תדהמה! עדן! כוכב אחר נפתח מול עינינו , משהו שמעולם לא ראיתי! משהו כל כך יפה שהייתי משותק מתחת לנו היה אטול של האיים המלדיביים דילים גודל האי שלנו, מכוסה לחלוטין על ידי מים כ-3-4 מטרים בעומק, אטול שלא ראה מפני השטח, מיליוני דגים צבעוניים באותו האופן, ומיליארדי עיניים שמקיפים אותנו מכל הכיוונים והסתכלו עלינו בסקרנות.

אני חושב שכולכם יודעים את צלילה במלדיבים האקווריום בצבע דגים כמו זברות כי יש בגודל של סטירה, גם כאן היה גלגל אופניים, דג תוכי גדול כמו זרוע, מיליוני מינים של גודל ענק כמו מכוכב אחר (גודלם לא היה על פוקושימה כי האשם לא התרחש עדיין!). אלמוגים צבעוניים בכל צבעי הקשת, כמה בצורת צמחים שנפתחו והם סגרו, איזה פלא! הכל היה מדהים ואני יודע שזה נראה מדהים, אבל רק באוקיינוס כי דגים יש ממדים כאלה (כך הסביר את המדריך).